Housing NWT بدهی وام مسکن را که زن Whatì را غافلگیر کرد می بخشد

Housing NWT بدهی وام مسکن را که زن Whatì را غافلگیر کرد می بخشد

بدهی موجودی: 0 دلار.

این در صفحه دوم نامه اخیری بود که ژاکلین ویلیا هفته گذشته از Housing NWT در مورد وام مسکن خود در وات دریافت کرد.

ویلیا گفت: “من فقط می خواهم فریاد بزنم و فریاد بزنم، خیلی هیجان زده هستم.”

نامه به شدت متفاوت از نامه‌ای است که ویلیا پس از مرگ همسرش در سال 2021 دریافت کرد. این زمانی است که ویلیا می‌گوید برای اولین بار از رهن خانه مطلع شده است – خانه‌ای که فکر می‌کرد تقریباً 30 سال مالک آن بوده است.

ویلیا در سال 1994 با همسرش به خانه سه خوابه در امتداد سواحل لاک لا مارته نقل مکان کرد. این زوج در سال 2010 از هم جدا شدند اما ویلیا با خانواده اش که به شش فرزند و سه نوه بالغ شده بودند در خانه ماند.

پس از مرگ همسر سابقش در پاییز 2021 بود که ویلیا نامه ای از Housing NWT دریافت کرد که در آن وام مسکنی با بیش از 141000 دلار بدهی به او اطلاع داده شد.

در آن زمان، ویلیا غمگین بود، زیرا او گفت که هرگز هیچ سندی را امضا نکرده است و به این دلیل بود که او صاحب خانه است.

ایوان جلویی ژاکلین ویلیا در Whatì، NWT (جنا دولویچ/سی بی سی)

اما اکنون، طبق نامه Housing NWT، خانه رسماً بدون رهن است زیرا تمام بدهی های تحت برنامه مسکن مستقل “به طور کامل بخشیده شده است.”

ویلیا گفت: “من فقط می توانم گریه کنم.”

پرونده هایی که سالانه برای بخشش بدهی بررسی می شوند

یکی از سخنگویان Housing NWT گفت که اجاره و رهن معوقه سالانه بررسی می شود تا “تعیین شود که آیا هر یک از این پرونده ها معیارهای بخشش را دارند یا خیر.”

با اشاره به سیاست بخشودگی بدهی از سال 2016، این سند بیان می‌کند که تمام بدهی‌های بدهکار به یک دولت یا سازمان دولتی ممکن است، به طور کلی یا جزئی، پس از انجام تمام تلاش‌های منطقی برای وصول مبالغ بدهی، بخشیده شود.

در اوایل سال جاری، طرحی در مجلس قانونگذاری برای بخشودگی بدهی های رهنی و اجاره بزرگان به تصویب رسید که توسط Monfwi MLA جین ویالون آرمسترانگ ارائه شد.

پرتره یک زن جدی.
Monfwi MLA جین ویالون آرمسترانگ. (ناتالی پرسمن/سی بی سی)

این بخشی از یک بررسی آشتی از رویکرد جمع آوری مسکن NWT بود.

در این حرکت، ویالون آرمسترانگ از Housing NWT خواست تا همه معوقات را که نمی‌توان برای بزرگان و بازماندگان مدارس مسکونی وصول کرد، ببخشد و درخواست کرد که سیاست و استراتژی جمع‌آوری در آینده ایجاد شود.

هنگامی که این طرح تصویب شد، تعداد به روز شده از Housing NWT نشان داد که کل بدهی معوقه تا 8 مارس 16.5 میلیون دلار بود که شامل 4.9 میلیون دلار معوقه وام مسکن و 11.6 میلیون دلار معوقه اجاره است.

MLA امیدوار است وام های مسکن بیشتر به زودی بخشیده شود

ویالون آرمسترانگ گفت که از شنیدن بخشش وام مسکن ویلیا خوشحال است.

او گفت: “افراد زیادی در وضعیت او هستند و امیدوارم اخبار خوب دیگری مانند آن بشنویم.”

MLA از پاییز گذشته از بخشش وام مسکن “موکلینی که چیزی در مورد وام مسکن نمی‌فهمیدند و به زبان خودشان اطلاع نداشتند” دفاع کرده است.

ویالون آرمسترانگ قبلاً به CBC توضیح داد که هنگام امضای اسناد وام مسکن در دهه‌های 80 و 90 اغلب یک مانع زبانی وجود داشت. او گفت همچنین به طور کلی کمبود ارتباطات وجود دارد، زیرا اکثر جوامع تا دهه ها بعد دفاتر محلی مسکن نداشتند.

ویالون آرمسترانگ از زمان تبدیل شدن به MLA، چندین داستان شبیه داستان ویلیا را قبل از بخشیدن بدهی‌اش شنیده است، و اکنون امیدوار است داستان‌های بیشتری درباره بخشش بدهی‌ها بشنود.

خانواده های زیادی هستند که واقعا سخت کار می کنند و تمام تلاش خود را می کنند و فقط می خواهند صاحب خانه شوند.