Manitoba NHLer عذرخواهی گوینده ورزشی ایالات متحده را به دلیل توهینی که میراث ملل اول را به سخره گرفته است می پذیرد.

یک بازیکن NHL از مانیتوبا می‌گوید که عذرخواهی یک گوینده ورزشی آمریکایی را می‌پذیرد که پس از یک بازی پلی آف جام استنلی در دوشنبه شب، در مورد نام خانوادگی او شوخی تحقیرآمیزی کرد.

زک وایتکلود، 26 ساله، به تازگی اولین گل خود را در مرحله پلی آف به ثمر رسانده بود تا به شوالیه های طلایی وگاس خود کمک کند تا 5-1 مقابل ادمونتون اویلرز پیروز شوند، و آنها را در سری دور دوم از 7 بازی برتر خود، 2-1 کرد.

در حالی که نقطه برجسته گل مدافع در حال پخش مجدد در پرچمدار ESPN بود مرکز ورزش برنامه، جان اندرسون مجری برنامه سعی کرد تا حدی نرمش را به او تزریق کند.

“Whitecloud چه نوع نامی است؟” اندرسون پرسید.

“اگر دستمال توالت هستی، اسم عالی است.”

بینندگان منظم برنامه های ورزشی با رژیم غذایی ثابت تک لاینرها که پخش کننده ها اغلب بسته های هایلایت خود را با آن می پزند آشنا هستند. اما در این مورد، تلاش اندرسون برای طنز بی نتیجه ماند.

مفسران در رسانه های اجتماعی مجری 57 ساله را سرزنش کردند و برخی این کنایه را به عنوان توهینی محکوم کردند که به پیشینه Whitecloud به عنوان عضوی از Sioux Valley Dakota Nation، واقع در حدود 50 کیلومتری غرب براندون، من، بی احترامی می کند.

Whitecloud سه‌شنبه با خبرنگارانی که در وب‌سایت شوالیه‌های طلایی پست شده بود، به این جنجال پرداخت.

او گفت: “من به فرهنگ خود افتخار می کنم. من به اینکه از کجا آمده ام و کجا بزرگ شده ام و توسط چه کسی بزرگ شده ام افتخار می کنم.”

من نام خانوادگی پدربزرگم را دارم و هیچ چیز به من افتخار نمی کند که بتوانم این کار را انجام دهم.»

Whitecloud پس از اطلاع از این اظهارات از طریق رسانه های اجتماعی، گفت که با اعضای خانواده خود صحبت کرده و در نهایت تصمیم گرفت مستقیماً با اندرسون تماس بگیرد.

Whitecloud می گوید: «مردم اشتباه می کنند

“در فرهنگ ما، ما به گونه‌ای بزرگ شده‌ایم که اولین کسانی باشیم که کمک خود را ارائه می‌کنیم، بنابراین به همین دلیل امروز صبح تماس گرفتم و می‌خواستم مطمئن شوم که او این را درک کرده است.”

Whitecloud گفت که اندرسون تصدیق کرد که گفته های او غیر حساس است و عذرخواهی کرد که بازیکن پذیرفت.

او گفت: “مردم اشتباه می کنند و این سناریویی است که نه فقط جان، بلکه همه می توانند یاد بگیرند و در جهت مثبت حرکت کنند و بدیهی است که تلاش کنند و برای آن بهتر عمل کنند.”

اندرسون همچنین در اوایل روز عذرخواهی عمومی بیشتری از Whitecloud، تیمش و هوادارانش صادر کرد و اساساً این گاف را به دلیل عدم اطلاع از پیشینه بازیکن مقصر دانست.

در بیانیه‌ای که عصر سه‌شنبه منتشر شد، مجمع روسای منیتوبا اشاره کرد که نام‌های ملل اول مقدس هستند و میراث نیاکان را حمل می‌کنند.

کتی مریک، رئیس AMC Grand گفت که ناامید است Whitecloud مجبور است چنین اظهارنظرهای نامناسبی را تحمل کند و از ESPN و NHL خواست تا برای رسیدگی به نژادپرستی در این ورزش بیشتر تلاش کنند.

نزدیک به پایان دسترسی به رسانه های او در روز سه شنبه، صدای Whitecloud شروع به شکستن احساسات کرد. او گفت که این مناقشه چیزی نیست که او بخواهد به آن بپردازد، اما او امیدوار است که بتوان از آن به عنوان یک تجربه یادگیری برای اطمینان از عدم تکرار حوادث مشابه استفاده کرد.

او گفت: «این فقط زمانی است که همه یاد بگیرند.